Honda VFR800F-parametry

Jest kontynuacją modelu VFR 750 produkowanego od 1986 roku. W swej długiej historii VFR-ka przechodziła szereg modyfikacji i usprawnień, które uczyniły z niej motocykl niemalże doskonały. W budowie motocykla zastosowano czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik widlasty. Cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Silnik o pojemności 781 cm³ zasilany jest wtryskiem i wyposażony jest w nowatorski komputer sterujący nie tylko zasilaniem, ale także zapłonem indywidualnie dla każdego cylindra. Wahacz tylnego zawieszenia jest łożyskowany w silniku, co poprawia charakterystykę pracy tylnego zawieszenia. W motocyklu zastosowano lekką ramę, jednostronny wahacz tylnego koła z centralnym amortyzatorem oraz hamulce z systemem Dual-CBS.

 

 

Zawieszenie przednie / skok (mm) Widelec teleskopowy 120 mm Widelec teleskopowy 130 mm (HMAS)
Zawieszenie tylne / skok (mm) Wahacz wleczony pojedynczy 120 mm

z centralnym amortyzatorem azotowy

Wahacz wleczony pojedynczy 110 mm

z centralnym amortyzatorem regulowanym (Pro-Arm)

Rozmiar kół motocykla (mm) Przód: 120/70 ZR17 - Tył: 180/55 ZR17 Przód: 120/70 ZR17 - Tył: 180/55 ZR17
Hamulce przednie: Dwutarczowe Trójtłokowe (Dual CBS) Dwutarczowe Trójtłokowe (Dual CBS+ABS)
Hamulec tylny: Jednotarczowy Trójtłokowy (Dual CBS) Jednotarczowy Trójtłokowy (Dual CBS+ABS)
Pojemność skok. (cm³) 781 cm³ 782 cm³
Typ silnika V4-16v DOHC - V90°

wtrysk elektronicznie sterowany PGM-FI po 4 zawory na cylinder

V4-16v DOHC - V90°

wtrysk elektronicznie sterowany PGM-FI po 4 zawory na cylinder

Stopień sprężania 11,6 : 1 11,6 : 1
Moc kW (KM) 81kW (110KM) przy 10500 obr/min. 80kW (109KM) przy 10500 obr/min.
Maks. moment obrotowy 82 Nm przy 8500 obr/min. 80 Nm przy 8750 obr/min.
Skrzynia biegów (M/A) 6-biegowa sekwencyjna hydraulicznie sterowana

I-2,846 II-2,062 III-1,631 IV-1,333 V-1,153 VI-1,035

6-biegowa sekwencyjna hydraulicznie sterowana

I-2,846 II-2,062 III-1,578 IV-1,291 V-1,111 VI-0,965

Przyspieszenie 0-100km/h (s) 3.1 s 3,5 s
Przyspieszenie 0-200km/h (s) 9.4 s 9,9 s
Prędkość maksymalna (km/h) 240 km/h 235 km/h
Ekonomika (l) Trasa - 4,5 L / Mieszana 6,5 L / Miasto 7,5 L  
Norma EURO   EURO 3 (Katalizator HECS3 z czujnikiem tlenu)
Alternator (W) trójfazowy 470 W  
Zbiornik paliwa (l) 21 L (17,5 + 3,6 rezerwa) 22 L

 

Ilustracja