Honda VFR800F-parametry
- Szczegóły
- Kategoria: Honda
- Opublikowano: poniedziałek, 19, marzec 2018 12:08
- Marcin Madej
- Odsłony: 414
Jest kontynuacją modelu VFR 750 produkowanego od 1986 roku. W swej długiej historii VFR-ka przechodziła szereg modyfikacji i usprawnień, które uczyniły z niej motocykl niemalże doskonały. W budowie motocykla zastosowano czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik widlasty. Cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Silnik o pojemności 781 cm³ zasilany jest wtryskiem i wyposażony jest w nowatorski komputer sterujący nie tylko zasilaniem, ale także zapłonem indywidualnie dla każdego cylindra. Wahacz tylnego zawieszenia jest łożyskowany w silniku, co poprawia charakterystykę pracy tylnego zawieszenia. W motocyklu zastosowano lekką ramę, jednostronny wahacz tylnego koła z centralnym amortyzatorem oraz hamulce z systemem Dual-CBS.
Zawieszenie przednie / skok (mm) | Widelec teleskopowy 120 mm | Widelec teleskopowy 130 mm (HMAS) |
---|---|---|
Zawieszenie tylne / skok (mm) | Wahacz wleczony pojedynczy 120 mm
z centralnym amortyzatorem azotowy |
Wahacz wleczony pojedynczy 110 mm
z centralnym amortyzatorem regulowanym (Pro-Arm) |
Rozmiar kół motocykla (mm) | Przód: 120/70 ZR17 - Tył: 180/55 ZR17 | Przód: 120/70 ZR17 - Tył: 180/55 ZR17 |
Hamulce przednie: | Dwutarczowe Trójtłokowe (Dual CBS) | Dwutarczowe Trójtłokowe (Dual CBS+ABS) |
Hamulec tylny: | Jednotarczowy Trójtłokowy (Dual CBS) | Jednotarczowy Trójtłokowy (Dual CBS+ABS) |
Pojemność skok. (cm³) | 781 cm³ | 782 cm³ |
Typ silnika | V4-16v DOHC - V90°
wtrysk elektronicznie sterowany PGM-FI po 4 zawory na cylinder |
V4-16v DOHC - V90°
wtrysk elektronicznie sterowany PGM-FI po 4 zawory na cylinder |
Stopień sprężania | 11,6 : 1 | 11,6 : 1 |
Moc kW (KM) | 81kW (110KM) przy 10500 obr/min. | 80kW (109KM) przy 10500 obr/min. |
Maks. moment obrotowy | 82 Nm przy 8500 obr/min. | 80 Nm przy 8750 obr/min. |
Skrzynia biegów (M/A) | 6-biegowa sekwencyjna hydraulicznie sterowana
I-2,846 II-2,062 III-1,631 IV-1,333 V-1,153 VI-1,035 |
6-biegowa sekwencyjna hydraulicznie sterowana
I-2,846 II-2,062 III-1,578 IV-1,291 V-1,111 VI-0,965 |
Przyspieszenie 0-100km/h (s) | 3.1 s | 3,5 s |
Przyspieszenie 0-200km/h (s) | 9.4 s | 9,9 s |
Prędkość maksymalna (km/h) | 240 km/h | 235 km/h |
Ekonomika (l) | Trasa - 4,5 L / Mieszana 6,5 L / Miasto 7,5 L | |
Norma EURO | EURO 3 (Katalizator HECS3 z czujnikiem tlenu) | |
Alternator (W) | trójfazowy 470 W | |
Zbiornik paliwa (l) | 21 L (17,5 + 3,6 rezerwa) | 22 L |